søndag den 8. januar 2012

Hjemmelavet Frikadeller

Jeg har en ide og jeg håber i har lyst til at lege med.
Ideen går ud på, at i lægger en opskrift på jeres blog.
Gerne en opskrift, som har fulgt jer i lang tid og som i efterhånden kan uden ad.
Jeg trænger sådan til lidt nye ideer i køkkenet.
Det kunne også være lidt sjovt, at se hvad i andre laver i køkkenet.

Jeg fik lyst til at give jer opskriften på mine frikadeller.
Opskriften har fulgt mig,siden jeg flyttede hjemme fra, så den har efterhånden nogen år på bagen( ca 30 år)
Ja! det er nok lidt kedeligt, men jeg kender flere der spørger på den, så nu ligger jeg den på min blog.
Så kan de finde den her, når de lige får lyst til en Frikadelle.

Susi´s Frikadeller.

500 gr magert svine eller flæskefars
1½ tsk salt
½ tsk peber
1 æg
1 lille løg
2 dl mælk
1 dl mel
margarine til stegning.

Rør kødet sejt med salt og peber.
Tilsæt æg, hakket løg ( bruger min løg hakker, da der ikke er nogen her i huset, der kan lide store løg i frikadellerne)
Derefter væsken lidt af gangen.
Rør melet i farsen og sæt det i køleskabet i minimum 15 min.
Lad smørret blive gyldent på en pande med god varme.
Form en frikadelle med en spiseske dyppet i den varme margarine.
Brunes 2 minutter på hver side.
Vendes igen og brunes færdig ca 4 min på hver side ved middel varme.
Man kan også bare brune dem og stege dem færdige i et fad i ovnen.
Det gør jeg som regel, hvis jeg skal stege mange.


Håber i kan lide dellerne:-)




1 kommentar:

  1. sjovt... har netop linket til en lækker ting vi lavede forleden efter inspiration i blogland. Måske det var noget for dig ;0)

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.