lørdag den 15. januar 2011

Dronning Ingrid Pelargonie.

Når sommeren er forbi, eller retter sagt, lige før frosten sætter ind.
Sætter jeg for det meste mine pelargonier i kælderen, så har jeg glæde af dem igen til næste sommer.
Men der er så altid en,  der for lov til at blive fremme.
For ude i vores garderobe ( tidligere entre) har vi et vindue, der bare er skabt til pelargonier.
De gror fuldstændig vanvittigt.
Hvis i ikke tror mig, så kig lige på billedet, det er taget for 10 minutter siden.
Man får helt forårs kuller og ønsker bare det snart bliver sommer.

9 kommentarer:

  1. Det er da helt utroligt ;-) ja, jeg glæder mig altså også til foråret, selvom jeg ingen pelargonie har at kigge på ;-)

    SvarSlet
  2. Flott og kraftig Dronning du har, ja har en jeg også, men den er mere skranten, lengre stilker på bladene.

    Ha en fin kveld.
    Marianne

    SvarSlet
  3. KOM nu forår ;o). Hvor er det en smuk pelargonie, min absolutte yngling, jeg er bare ikke god til at få dem til at overvintre.
    KH 10na

    SvarSlet
  4. Det er vist ikke kun vinduet Susi. Jeg tror du har grønne fingre. :)
    Kram MARIANNE

    SvarSlet
  5. - elsker bare Dronning Ingrid pelargonier! Har altid en kæmpe én stående på terrassen om sommeren, som blomstrer i det uendelige til september/oktober - sommetider har jeg dem også i mine køkkenvinduer. De er bare så smukke. Flot at du holder liv i den - den er smuk! Knus fra Anne
    PS. tak fordi at du er så sød at linke til mig ;0)

    SvarSlet
  6. Smuk Dr. Ingrid!
    Formerer du dem ikke? Det gør jeg, så jeg har pelargonier hele året. Men jeg har bare besvær med at de store bliver for ranglede. Hvad gør du ved det?

    SvarSlet
  7. Hej Onkel Anne.

    Jo! jeg tager også stiklinger fra hvert år.
    Men det er ikke altid de vil det jeg vil.
    Får de ikke skal blive ranglet, skærer jeg dem ned ind imellem, så bliver de tættere i stedet for ranglet.
    Tak for alle de søde kommentarer.
    Knus Fra Susi

    SvarSlet
  8. Skærer? Åh det må du følge op med en DIY med billeder! :)
    Alle mine stiklinger lykkes. Og jeg plukker blot en stikling af og smækker den i muldjord...

    SvarSlet
  9. Det var lidt et forkert udtryk jeg fik brugt der.
    Jeg klipper med min grensaks.
    Bare der hvor jeg syntes den trænger.
    Det er gået fint hver gang.
    Ang. stiklinger er det vist min egen skyld det ikke altid lykkes( glemmer at vande dem, når de står i kælderen)

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.