lørdag den 29. januar 2011

Lær at Linke til en blog.

Der er rigtig mange, der har svært ved at linke til min side, så derfor vil jeg prøve at forklare det, så nemt som muligt.



1. Gå ind på det indlæg du vil linke til.
højre klik med musen på adressen oppe i søgefeltet og klik kopier.

2. Hvis du skal linke med billede, højre klikker du på billedet i indlægget og siger gem.

3. Gå så ind i Design øverst i højre hjørne.

4. Klik på tilføj Gadget.

5. Klik på nr 9 hvor der står "Billede"

6. Skriv i Titel feks. Give Away hos.

7. Tilføj en billede tekst f.eks Hvem Give Away´en er hos.

8. Så sletter du det der står i feltet "Link" og højreklikker på musen så den adresse du har kopieret kommer til at stå der.

9. Så klikker du på vælg fil for at hente et billede.

10. Her klikker du ude til venstre på Seneste ændret, så skulle det billede du lige har gemt komme frem.
og ellers tilføjer du bare et billede som du plejer, når du laver et indlæg.
Så klikker du på gem.


11. Hvor efter du kommer tilbage til design og øverst under Gadget kan du se dit link.

12. Så vælger du hvor det skal stå til højre eller venstre, længere nede, ved at trykke på linket og dermed flytte det som det passer dig.

13. Så klikker du på gem.

14. Nogen gange kommer billedet i for stor en opløsning, så det fylder alt for meget 220 pixel.

15. Dette ændrer du inde på din blog, ved at klikke på værktøjet under linket.

16. Så kom du ind på linket og kan redigere, her skal du bare vente til billedet kommer frem, så går det automatisk ned i 150 pixel.

17. Så klikker du gem, så skulle den være der.

Håber det er til hjælp til jer, der ikke kan hitte ud af det.
Ha´en dejlig dag.

Knus Fra Susi

8 kommentarer:

  1. Ihh hvor er det sødt af dig... jeg har allerede prøvet det af og kunne finde ud af det... jubii
    Mange tak for hjælpen :)

    Kram Susanne

    SvarSlet
  2. Det var så lidt, dejligt at jeg kunne hjælpe dig.
    Knus Fra Susi

    SvarSlet
  3. TUSIND TAK - det var lige det råd, jeg havde brug for...
    Rigtig dejlig og meget inspirerende blog, du holder dig her. Det bliver til en ny fast læser!
    Bliver altså så glad af sådan en fin blog!

    SvarSlet
  4. Og nu har jeg prøvet det af og det er jo SUPER nemt! Igen 1000 tak!

    SvarSlet
  5. FANTASTISK så fik jeg ozze lært at link´e :-)
    Har bare nørklet med det i evigheder indtil jeg fandt dit indlæg - TAAAAKKK :-)

    SvarSlet
  6. Hej Helle

    Det var dejligt jeg kunne hjælpe dig.
    Knus Susi

    SvarSlet
  7. tak for hjælpen. Det at linke var ikke noget problem, men jeg kunne bare ikke gennemskue hvordan jeg fik sat et billede ind i siden. takket være dig, er jeg nu klogere.

    SvarSlet
  8. Hej Susi, tusind tak for hjælpen, så fandt jeg også ud af at linke. Kigger du forbi min blog, vil gerne have flere læsere.
    Knus Helle

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.