tirsdag den 12. maj 2015

Ny kalkmaling på marked...

Endnu en lækker kalk maling på marked.

Nordic Chic lancere deres skønne maling og jeg kan helt klart anbefale det.

Den hæfter på næsten alle overflader.

Malingen er produceret af helt ugiftige råmaterialer og er ufarlige for både dig og miljøet, når det bruges efter forskrifterne.

Jeg har selv dufte allergi, så endelig en maling jeg kan tåle, det er efterhånden svært og male idag, uden jeg skal bruge min maske, men med denne her, kunne jeg helt undværer masken.

Så er det jo også rart at tænke på det skåner miljøet.

Efter stolen er blevet malet, er den blevet slebet let med en af de tynde fine slibesvampe, som kan købes hos de fleste trælaster eller malerbutikker til billige penge...

Så har vi  brugt deres lækre Nordic Chic pensel til at påføre den lyse voks med, efter 30 -45 minutter, blev det overskydende voks poleret væk.

Stolen blev en anelse mørkere i farven efter voksen, men lige den farve jeg elsker....

Kalk malingen fås i rigtig mange smukke farver, den som jeg har brugt her, hedder "Baby Rose" og er utrolig smuk, den er det, jeg vil kalde en rigtig softice lyserød og passer perfekt til Greengate´s smukke sager, som jeg jo har en del af ;-) :-) :-)


I finder Nordic Chic´c webside her! hvor i også finder nærmeste forhandlere, eller måske ønsker i selv og forhandle deres  skønne maling.

Nordic Chic har også en Facebook side, som i kan finde endnu mere inspiration hos, den finder i her!

Er i på Pinterest, kan i også følge dem her!

En ting er sikkert, det er en maling, der skal prøves igen og helt sikkert den lyseblå farve "Tinkerbell"

I skal selvfølgelig se hvor flot Sofia´s højstol blev...
( stolen er fundet brugt til bare 50 kr )

På nederste billede kan i se hvordan den så ud, inden den blev malet...
















1 kommentar:

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.