søndag den 25. september 2011

Varme Boller.

Har næsten lige taget dem ud af ovnen, så de fås ikke friskere... smiler...
Det var meningen, at jeg skulle bage de boller, der er mest IN her hjemme.
Opskriften finder i Her.
Men jeg fik lyst til at tilsætte lidt havregryn istedet for noget af melet.
Og så fik dejen kun lige mel, så dejen stadig var klistret.
Men ellers var det den samme opskrift som jeg plejer.
Da den jo var lidt klistret, kunne jeg ikke ælte dejen godt igennem, efter den havde hævet.
Så den blev bare rørt godt  med en træslev.
Hvis i  dypper fingrene under vandhanen, når boller skal sættes på bagepladen slipper dejen nemmere.
Jeg penslede dem heller ikke med æg, som jeg plejer.
Men dryssede bare med økologisk sesamfrø.
Og bagte dem til de havde en pæn kulør ca. 15-20 min alt efter størrelsen.
De er bare rigtig bløde og lækre.
Perfekt til både morgenmad , frokost eller eftermiddags hygge...


Ønsker jer en God Søndag!!!




3 kommentarer:

  1. Nøj, hvor ser de bare lækre ud :o) Mums og velbekommen -s-

    SvarSlet
  2. Hvor ser de bare lækre ud:)
    Kh. Louise

    SvarSlet
  3. danke für das leckere rezept!!! grüße von angie aus deutschland

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.