torsdag den 19. august 2010

Dejlige delikatesser.

Efter en skuffet tur til Viborg igår, skal jeg lige love for, jeg fik nogle lækre ting idag.
Skulle til Ikea efter mit betræk til stolen, som langt om længe var kommet på lager igen.
Så kørte vi lige et smut til Hasseris i deres dejlige Irma.
Her fandt vi disse lækre flasker  med  Fransk jordbær limonade.( Nu må vi se, om jeg nænner at åbne dem, eller de bare skal stå til pynt)
De havde fem forskellige slags, også en med alkohol i.
Der kom også lidt knækbrød fra Vilmas i Sverige i kurven, den var på tilbud til under halv pris.
De findes også i mange varianter og smager himmelsk med en god ost og honning.
Så røg der forresten også lige en af mine ynglings dressinger med i kurven.
Bagefter gik vi lige en tur i Føtex, der ligger lige overfor.
Her købte vi noget lækkert spelt mel fra Majbøllegård på Lolland.
Det var noget nyt og så rigtig spændende ud.
Man kunne vælge, om man ville male det til mel eller bruge speltkernerne til en lækker salat.
Fik en folder med nogle lækre opskrifter, hvor man kan bruge spelten, enten som korn eller malet.
På vejen hjem købte jeg lige et par flasker af min yngling rødvin, den er fra Syd Afrika og er bare super.
Så nu skal vi snart hygger os med lækkert mad og et dejligt glas vin...









6 kommentarer:

  1. Wauw - det er jo super gode ting du har fundet. Melet ser meget spændende ud i de poser. Nænner man egenlig at bruge det???
    Hilsen Marianne

    SvarSlet
  2. Så fine poser melet kom i :-) Nesten for fint til å brukes ;-)

    Kos dere skikkelig med mat og vin og klem fra Siv

    SvarSlet
  3. Oi, melet så jo veldig spennende ut, og flaskene de var bare helt nydelige kunne godt ha hatt slike hjemme, jeg tror ikke jeg hadde hatt smavittighet til å åpne de *smil*
    Tusen takk for kommentaren du gav meg ang. vasken jeg er enda i tenkeboksen.
    Ha en fin kveld med knekkebrød og vin
    Klem fra Jorunn♥

    SvarSlet
  4. Hej Allesammen.

    Nej! jeg nænner det næsten heller ikke, men jeg ved jo, hvor det kan købes igen:0)
    Så mon ikke jeg kommer til at åbne poserne og bage et dejligt brød...
    Tak for jeres altid søde kommentarer.
    Knus Susi

    SvarSlet
  5. Hej Susi!

    Det ser dejligt ud, og flaskerne er skønne, dem gad jeg også godt have stående ;-)
    I øvrigt super lækkert nyt design herinde!

    Kram
    Linda

    SvarSlet
  6. Fine og lækre ting. Go' weekend

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.