lørdag den 17. september 2011

Hjemmelavet Dressing.

Idag skal vi have store "Fede" Mørbradbøffer med champingnoner, rød peber og forårsløg stegt på panden.
Samt ovn stegte gulerødder og aspargeskartofler og en lækker grøn salat med bla. feta og oliven.
Og dressingen jeg vil servere til, er min egen opskrift, som vi slet ikke kan undvære her i huset.

Hvis i har lyst til at prøve den, får i opskriften her!!

Rød Paprika Dressing!!

½ liter creme fraiche 6 eller 9%
1 strøgen tsk paprika ( alt efter hvor stærk den er.)
1 tsk alm. kethup
1 tsk akacie  honning
2 fed hvidløg
1½ tsk sød chillie
1/4 fint hakket rød peber
Ca ½ tsk hav eller groft salt.

Røres godt sammen og må meget gerne laves nogen timer i forvejen.
Den er super til alt salat, samt bagekartofler eller sandwich...

Hvilken dressing er jeres favorit?
Kunne så godt tænke mig nogen opskrifter på forskellige dressinger.
Da man tit kommer til at lave den man kender...
Så hvis i har lyst til at dele jeres opskrifter på dressing, vil je blive meget glad.

Ha´en dejlig Lørdag aften...






5 kommentarer:

  1. Nøøøøjjjj det lyder lækkert, gad sørme jeg godt jeg sku til middag hos jer:-)

    Go lørdag

    SvarSlet
  2. Takk for oppskrift, den høres deilig ut! Og ser god ut også faktisk ;) En riktig god helg videre til deg! Klem Gry ;))

    SvarSlet
  3. Åh, jeg er også så uopfindsom, når det kommer til dressinger. Tak fordi du delte din opskrift med os andre! Jeg leder også altid efter ny inspiration.

    SvarSlet
  4. Min dressing minder meget om din - dog har jeg aldrig brugt honning i - hmm gad vide om det lige skal afprøves :-) Bruger den mest til dip (til chips :-)) Ja, så laver jeg også den klassiske med creme fraiche og karry plus lidt salt og peber til salater mm.
    Der er ikke ret mange andre end mig her i huset der spiser dressing, så det bliver ikke til den store variation..

    SvarSlet
  5. Kære Susi

    En super god dressing til bagekartofler består hos os af: creme fraice rørt op med sprødstegte og afkølede bacontern, hvidløg, rødløg i små tern, lidt citronsaft, salt og peber og masser af persille og evt. purløg. Bedst hvis den får lov at trække lidt i køleskabet 1-2 timer før.

    Kærlig hilsen
    Helle Laursen

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.