torsdag den 28. juli 2011

Anderledes Amagerhylde.

Så er det ved at være det sidste, vi mangler af de loppefund jeg fandt på sjælland.
Men Kenneth har også ordnet og spraymalet et sjovt fund af en amagerhylde, som jeg fandt på Bagagerumsmarked i Aalborg til bare 20 kr, for et stykke tid siden.
Den er lidt sjovere end de fleste og er nem at lave, hvis man skulle få lyst til en magen til.
Sofa bordet er det brune jeg fandt i Gilleleje til bare 85 kr i kan se det Her  hvordan det så ud, inden det blev malet.
Det er lidt vildt hvad maling kan gøre.
Amagerhylden passer perfekt i vores den lille gang på førstesalen, der er nemlig ikke så meget plads.







7 kommentarer:

  1. De er sjove de små amagerhylder, jeg har en veninde der har samlet på dem i en del år efterhånden, de bliver også malet i fine farver.Du har godt nok været heldig at finde en til kun 20.- jeg var på jagt efter en til veninden sidste år, jeg måtte godt nok til foret for at få et eksemplar ;O)
    jip
    www.migogipsen.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Denne var morsom og annerledes :)

    SvarSlet
  3. Hvor det bare blevet flot bordet, det ville jeg gerne have stående hjemme hos mig <3
    Jeg tror sørme også jeg vil male mit computerbord på samme måde, det ligner nemlig dit bord lidt. Og dit ser jo hammerende godt ud, så jeg prøver også lykken..
    Knus Tina

    SvarSlet
  4. Kære Susi
    Ja, du har sandelig ret, det er helt fantastisk, hvad maling kan gøre. Når jeg ser det bord her, får jeg altså helt vildt lyst til selv at kaste mig ud i sådanne projekter. Jeg har tidligere fortalt dig, at vi skal I gang med at bygge et sommerhus i den gammel romantiske stil - sortmalet med hvide sprossevinduer. Indretningen i dit hjem er altså virkelig noget af det, jeg gerne vil prøve at bruge som inspiration til at skabe stemning der. MEEEN hvordan gør I det dog? Vores helårsbolig er en helt anden stil, og jeg har aldrig instandsat møbler. Så jeg har længe gerne villet stille dig spørgsmålet Hvordan gør I for at få sådan et resultat? Hvad skal der egentlig til af produkter og grej i processen, så I får et flot og vedvarende flot resultat? Jeg kan da godt google og spørge i malerbutikker, men jeg tænker lidt, at de helt sikkert vil sælge mig et læs af dyre produkter og grej, som vil stå mig i en formue, så hvis jeg kun ender med et enkelt eller to istandsættelser… Susi, kan du fx ikke fortælle mig hvad processen har været til bordet her, og hvilke produkter/grejtyper har I brugt? Er det fx altid malerprodukter fra mærkevaremalerbutikker I bruger? Vil blive rigtig glad, hvis du ville fortælle noget mere ”hvordan” i et blogindlæg.
    Og sikken en herlig weekend vi har fået. Det må bare være lykken af idyl hjemme i din have og på verandaen denne weekend.
    De kærligste hilsner
    Helle Laursen, Daugård

    SvarSlet
  5. Hej Helle.

    Du må bare igang, det er slet ikke så svært.
    Hvis bare du har materialerne du skal bruge.
    Jeg maler enten med vægmaling, (køber en farveprøve til 25 kr), når malingen er dækket slibes møblet med sandpapir korn 120, til det er glat som en barnenumse,( sliber nogen kanter og mærker, så bordet får liv og ser ældre ud). Bagefter får den to gang ultramat lak fra Junker( kan købes hos Hem og Fix) eller med Sadolin træ og metal maling i glans 40.
    1 liter rækker langt... ( det er den jeg har brugt på bordet)
    Det du skal huske er at møblet først skal vaskes grundigt med grundrens/malerrens og bagefter med rent vand, så skal det tørre helt og slibes glat.
    Husk hvis der er mange knaster, så skal det have 2-3 gange Knastelak fra Jotun eller Borup.
    Nogen gange giver jeg det en grunder først, men ikke altid.
    Næste gang jeg maler et møbel, skal jeg nok tage billeder helt fra starten og hele arbejdsgangen, så kan du nok bedre komme igang:-))
    Hvis du ønsker nogen af de koder jeg bruger, så skriv endelig igen.
    Ha´en dejlig sommerdag, her skinner solen sørme igen idag...

    Knus Susi

    SvarSlet
  6. Kære Susi

    Tusind tak for dit svar. Det vil være super, hvis du næste gang ville tage billeder fra processen. Gerne med fotos hvor man kan se, hvilket grej du bruger (runde, små, store, brede pensler m.m). Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide farvekoderne på både den hvide og den lyseblå til bordet. Vælger du altid mærkevaremaling?
    Har du i øvrigt nogle erfaringer med at lave overflader, der ligner rå/ubehandlet træ, men som alligevel er mættet? Synes det er ret flot, når nogle borde fx har hvide ben og ubehandlede overflader. Jeg var selv i et lejet sommerhus i vinter, hvor spisebordet var sådan, og spildt rødbødesaft kunne uden en plet fjernes med karkluden (vel, den ultimative test).
    Og lige endnu et par spørgsmål her til sidst: Når du efter rensning/regngøring sliber, fjerner/sliber du så al maling væk? Og gør du det med en rystepudser eller håndkraft? Og skal så lige høre om du tager nogle særlige forholdsregler, når der er tale om skuffer, så man er sikker på, at de stadig kan køre ind og ud efter diverse lagvise behandlinger. Ja, der er mange spørgsmål når man er nybegynder. Endnu en gang tak for dit svar.
    Rigtig god dag.
    Kærlig hilsen
    Helle Laursen, Daugård

    SvarSlet
  7. Sikke en lækker amagerhylde - den er da alt for fed, når den er så anderledes! :)

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.