onsdag den 20. august 2014

Lav dit eget strygevand...

Det er så let som ingenting og koster meget lidt i forhold til det man køber.

Jeg har brugt en tom sprayflaske, som jeg har pyntet med Greengate´s fine papir, uden på papiret har jeg klistret selvklæbende folie på, så det er mere holdbart.

Mit gamle strygebræt, som jeg har fundet i en genbrugsbutik for mange år siden til bare 20 kr, har fået et nyt Greengate betræk, købt hos www.gabrielles.dk


Hvis i skulle få mod på at lave jeres eget strygevand, får i lige opskriften her!


Strygevand!

1. Tsk Æterisk olie ( jeg har valgt lavendel, men der findes jo mange andre)

1/4 kop isopropylalkohol ( eller hvis manden har lidt finsprit i gemmeren, så er det lige så godt )

3 ½ dl destilleret vand ( har i en kondens tørretumbler, kan vandet herfra også bruges, ellers ganske alm. vand fra hanen, som koges i mindst 10 min )

Fremgangsmåde !

Man blander Isopropylalkoholen og olien rigtig godt.

Tilsætter vandet og ryster blanding godt sammen.

Lad det stå et par dage, så er det klar til brug.


Held og lykke med projektet og tak fordi du kiggede forbi...















7 kommentarer:

  1. Sikken da et smukt strygebræt. Det har du fået pimpet ganske flot <3
    Strygevand har jeg aldrig tænkt på at lave, men kan godt forestille mig at din blanding dufter godt i strygetøjet <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Er også rigtig glad for det gamle bræt.

      Du må igang med strygevandet sød Gitte, det dufter så dejligt.

      Knus Susi

      Slet
  2. Ej deg må jeg prøve. Tak for tippet.

    SvarSlet
  3. Tak for tippet, jeg bruger altid strygevand, så dufter både tøjer om hele stryge rummet så dejlig, jeg bruger også en med lavendel, det er en skøn duft og så virken den så beroligende :-) .
    Lækker strygebræt du har fået lavet Susi, den er så flot :-) Kh Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Jette

      Så må du igang, det er noget billigere end det man køber.

      Knus Susi

      Slet
  4. Olá Susi,acabei de conhecer o seu blog,estou navegando e gostando.Tenho a receita de uma passe bem ainda mais fácil,vá ao meu By Neymes e veja.Feliz semana amiga.Valéria.

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.