lørdag den 18. maj 2013

Mit eget lille Maileghus...

Det er hvad Kenneth og jeg har gået og syslet med her i ugen...

Jeg var så heldig i vinter og finde dette fine gamle  dukkehus på loppemarked til bare 20 kr, men jeg har ikke rigtig haft tid til at få gang i det....

Så da vi fik ryddet op i kælderen fik jeg lyst til at hygge med det.

Det gamle tapet fik jeg dampet af og har så fået sat dette fine Maileg tapet på, det er det papir der følger med i pakkerne, når man køber det løse tøj.

Jeg har kopieret det over på ganske alm. kopipapir og har sat det fast med decoupage limlak. det var rigtig nemt...

De forskellige møbler er nogen jeg har fundet på loppemarked til ingen penge, de er blevet frisket op med en gang maling i skønne farver...

Bordet er lavet af en båndtrisse, som har fået prikket voksdug på, den har jeg lavet ved at sætte gennemsigtig klæbende film på fra et Maileg katalog og derefter klippet det til, så det passede.

På samme måde har jeg lavet den lille bog og billederne...

Tallerkenrækken, hylden og de fine rammer har Kenneth snedkereret, der er slet ikke til at stå for,
tror godt jeg kan få det som hobby, man bliver helt grebet af det....

De fine kopper, tallerkener og kaffekanden er i jern og købt hos en der sælger ting til dukkehuse, det samme er det fine fuglehus, som ligner Claus Dalbys bare i miniformat :-)

Den røde jernbarnevogn er en gammel sag, som jeg har været så heldig at få lov til at købe af en sød pige ;-)

Min plan er at bygge videre på det, efterhånden som jeg får tid, så det ender med et højt dukkehus på hjul, til vores kommende barnebarn....

Jeg har lagt mange flere billeder på min anden blog "Sommerhusliv Hele Året" så i nemmere kan se alle detaljerne...

Klik Her! Hvis i har lyst til at se mere...

Fortsat god Pinse til jer derude, håber i nyder det gode vejr :-)








9 kommentarer:

  1. Hold nu op hvor er det sødt Susi! Nu fik jeg pludselig trang til også at eje et dukkehus:-)

    SvarSlet
  2. Det er det sødeste, jeg har set længe.
    Og så vækker det minder om min barndom. Mit dukkehus var mit kæreste eje.
    Hvor har du altså gjort det fint, med alle dine ideer og din fine sans for detaljer.
    Får helt lyst til at lege med og kommer helt sikkert til at kigge efter et dukkehus, næste gang jeg er på loppemarked ;o)
    Tak for kigge ... jeg snuppede lige linket også.
    Det er simpelthen fantastisk ;o)
    Knus Hanne

    SvarSlet
  3. Hvor ER det fint. Jeg købte sidste år et dukkehus, som jeg ville lave om til min datter men er ikke rigtig kommet igang fordi, det er lidt større end almindelige dukkehuse- men hvor er det genialt med Sylvanian. det tror jeg faktis jeg vil hugge til dukkehuset, så nu får jeg lyst til at komme igang. Knus Heidi

    SvarSlet
  4. Har været forbi og hvor er det skønne billeder - jeg er vild med det fine dukkehus <3
    Tak for kigget :)

    stort knus
    Birgitte

    SvarSlet
  5. Sikke fint :-) dukkehus står også på min to-do :-) men det er næsten Selvskrevet idet jeg tidligere har lavet dukkehus- mad.

    Søde fine møbler du har fundet. Bliver godt nok misundelig denfine dukke vogn :-)

    SvarSlet
  6. Ej hvor er det bare skønt det hus!! Har også et stående fra da jeg var barn, jeg også skal have lavet i stand :-) det får jeg jo helt lyst til nu :-)

    SvarSlet
  7. hej susi ..neiii hvor er det nuser ..
    god pinse til dig og familien

    SvarSlet
  8. Hvor er det bare fint. Du er bare så go' til at få lavet tingene og de bliver så fine. Min datter har også et flot dukkehus, men det er vi aldrig blevet færdige med. Nu står det på vores kontor og venter på at nogle får gjort noget ved det ;0) Knus Anne

    SvarSlet
  9. Hvor er det bare fint :0) Jeg smuttede også lige forbi din anden blog - måtte bare se flere billeder..
    Er sikker på det vil falde i god jord hos det kommende barnebarn - sikke en farmor at have :0)
    Rigtig god aften
    KH.

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.