søndag den 16. december 2012

Hjemmebagt Honningkager...

Det var hvad det meste af tiden gik med igår.

Det er rigtig hyggeligt, især når hele familien deltager, hyggen varede bare ikke så længe for de syntes det var alt for kedeligt, så til sidst sad jeg med det helt alene :-(((

De var også bare så skuffet, over at jeg ikke startede med mine vaniljekranse, som jeg havde lovet, for nu kunne de lige pludselig ikke lide honningkager...

Det er hvad man får ud af det, når man som jeg, syntes det bare kunne være så hyggeligt, hvis alle deltog, ligesom da jeg var barn....

Men skidt pyt jeg satte en cd på med Lis Sørensen og så sad jeg mutters alene og fik dekoreret lidt af kagerne, imens drengene for engang skyld spillede playstation, men så var der ro :-)

Jeg fik da også  lavet lidt hjerter til ophæng, godt nok lidt sent, med bedre sent end aldrig...

Idag skal jeg så igang med vaniljekransene, fik endelig taget mig sammen til at købe kødhakkeren til min kitchen Aid i fredags da vi var i Aalborg for at købe lidt julegaver, den var nemlig på tilbud til 499 kr i Salling, selvom det kviede mig at jeg skulle betale så meget, så sparede jeg alligevel 300 kr...og nu har jeg den, så nu der ingen undskyldning for at komme igang...

Hvad skal i lave idag?


















23 kommentarer:

  1. Hjælpere eller ej.. det er super fine kager du har lavet. Ja - lige til at spise :-)
    Men sådan er det nok nogen gange.. det er ikke altid familien er enig med én i hvordan det vil være bedst.
    Vi skal bruge dagen på at finde de sidste julegaver, og så står den på hygge med svigerfamilien i aften.
    Fortsat god søndag til dig.
    Mange julehilsner fra Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susan nej! Det kunne bare være så hyggeligt hvis de gad :-)

      Det lyder som en hyggelig Søndag hjemme hos jer <3

      Ha´en dejlig aften

      Knus Susi

      Slet
  2. Hej Susi.
    Jeg synes det er nogle flotte honninghjerter du har fået lavet.
    Selvom de ikke hjalp til så vil de vel gerne hjælpe med at spise dem?
    God dag til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Lonnie..
      Ja! Spise dem det vil de, men det jo også dejligt nemt, når mor her, har lavet arbejdet ;-))

      Ha´en dejlig aften

      Knus Susi

      Slet
  3. Ih hvor nogle flotte kager - og honningkager er bare indbegrebet af jul. Fortsat dejlig søndag. Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. De blev da okay, men det blev ikke så mange jeg gad og pynte, men så bruger jeg nogen til at hænge op, det er også hyggeligt ;-)

      Ha´en dejlig aften

      Knus Susi

      Slet
  4. Hej Susi
    Hi hi - sådan gik det også her for et par år tilbage - jeg havde stillet det helt store an og børnene pyntede da også sådan ca. 5-10 minutter - så var det kedeligt og jeg måtte pynte alene ;o)) hi hi det er ikke altid at det bliver helt som man havde tænkt sig med børn - men det er jo også en del af charmen ;o)
    Her står den også på bagning - jødekagerne er i hus og nogle nøddekager fra Blomsterberg - dobbelt portion af chokoladesnitterne - dem elsker børnene og sidste weekend fik jeg også bagt lidt - så der er ved at være styr på julekagerne - nu mangler vi kun juletræet, de sidste julegaver og ....... (men det skal nok blive jul til sidst ;o) hi hi - Rigtig god 3. søndag i advent ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja! Der gik heller ikke meget mere end 10 min, så syntes de det var helt vildt kedeligt ;-)

      Du har da haft travlt, sikke en masse du har fået bagt :-) og selvfølgelig bliver det Jul og det bliver hyggeligt, som det plejer med eller uden pyntet kager ;-)

      Ha´en fortsat dejlig aften

      Knus Susi

      Slet
  5. Sikke nogle fine kager :-) Så flotte med det pastelfarvede pynt. Øv øv der ikke var hjælp at hente, men kender det alt for godt. Vi bager ikke mange småkager her i huset, for jeg gider ikke stå med det hele selv, hver gang. Håber du er nået igennem vanillekransene :-)
    Rigtig god aften til dig fra mig
    Knus Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Anette
      Ja! Det jo lige dig ,med de pastelfarvet kugler ;-)

      Kan godt forstå du ikke gider alene, det er altså også for kedeligt.
      Plejer at bage med en veninde, men hun har travlt med så meget andet lige nu:-( så derfor bliver det heller ikke til flere slags i år...

      Ha´en dejlig aften

      Knus Susi

      Slet
  6. Hvor er de flotte dine honningkager. Jeg ville ønske jeg havde det samme overskud som du har. Det med forventningerne ti at nu skal der hygges og man selv ligger en stor energi i det, det kender jeg også godt. Jeg håber dine vaniljekranse er blevet lækre.
    Glade forhjulehilsner fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda

      Tror ikke mit overskud er større end dit, når jeg først har bagt, bliver det ikke til ret meget mere den dag...

      Men så har jeg nået det jeg ville...

      Kenneth har lavet det meste idag, med hensyn til vaniljekransene, så det var dejligt med hjælp og de endte med at blive okay, selvom det drillede os helt vildt i starten...

      Viser dem imorgen, lyset er for ringe til at tage billeder.

      Ha´en dejlig aften

      Knus Susi

      Slet
  7. Hvor ser det godt ud og indbydende,glad det bliver jeg når jeg ser din blog, den er så positiv, i dag har vi der bor I "Huset på bakken langt ude på landet" haft en stille dag med julehygge og samtale om kreative emner som evt. skal forsøges. Knus fra Leila

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Leila

      Tak for de søde ord, er glad ved du følger min blog..

      Lyder spændende med kreative ideer, dem glæder jeg mig til at se..

      Ha´en fortsat dejlig aften

      Knus Susi

      Slet
  8. I dag har vi lavet pepperkaker og sirupskaker. Se bilde på bloggen min :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elisabeth

      Har lige været forbi, de så rigtig lækre ud.
      Har også lagt mig som følger af din nye blog og glæder mig til at følge den :-)

      Ha´en dejlig aften


      Knus Susi

      Slet
  9. Smukke dekorative honningkager (forestille sig noget andet fra dig ? Nej :-)
    Jeg har også haft travlt hele dagen med konfekt og småkager - men her må man yde før man kan nyde :-)
    Alle blev sat igang og alle fik en lige fordelt portion med hjem :-) Øh - de sidste bageplader måtte jeg selv klare og ... og oprydningen ....hmmm ... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Gitte..
      Det lyder da bare fornuftigt, det kan da godt være jeg skal skrue bissen på næste gang, der skal bages julesmåkager :-)

      Oprydninger overtog min mand heldigvis, så jeg kunne slappe af resten af dagen..

      Glæder mig til at se hvad i har bagt <3

      Ha´en dejlig aften

      Knus Susi

      Slet
  10. Så fine kakene dine ble :-) Jeg skulle absolutt ha bakt litt i dag jeg også, men.... ;-)

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlet
    Svar
    1. Er sikker på du når det inden jul søde😄 ha' en fortsat dejlig aften. Knus susi

      Slet
  11. de blev så fine og dekorative.
    Tak for tips om kødhakker til aiden...min datter og svigersøn ønsker sig sådan en og de har nemlig 2 gavekort til Salling på 2x500 som skal bruges..:-)

    Knus fra Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Den kan købes på nette og i butikken, men den står ikke ved de andre ting, men henne ved jule tilbuddene midt i isenkram. Knus Susi

      Slet
  12. Så flotte dine kager blev og så fint pyntet <3 Din historie minder mig om da mine drenge var små (og ikke store som dine) ;-))da de havde lavet en plade hver så gad de ikke mere ;-)

    Jeg har lavet havregrynskuger - den ældste søn elsker dem. Hvad gør en mor ikke for sine voksne børn - ligesom dig søde <3

    Knus Birgitte

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.