søndag den 25. november 2012

Greengate Krans

Sad forleden dag og hyggede mig med de gamle Greengate kataloger og fandt en skøn ide, som jeg lige måtte afprøve.

Jeg havde desværre kun en halmkrans i 35 cm i diameter, men jeg tænkte det kunne komme an på en prøve...

Så jeg gik igang med at finde alle de forskellige ruller bånd frem, som jeg havde i gemmeren.

Det var meningen, den skulle være en adventskrans, men jeg syntes den blev for stor, så jeg skal lige have fat i en i størrelse 30 cm, den er  lidt bedre i størrelsen.

Derfor fik jeg en ide, så jeg satte det smukke hjerte med  Greengate bambien i og hængte et par klokker i enden  af båndet og nu står den og pynter  på vores køkken reol bag alt mit fine Greengate porcelæn,  der står den rigtig fint.

Materialer som jeg har brugt til kransen:

Selvklæbende tape ( panduro)
Bånd i alle størrelser og farver ( jeg har brugt bånd fra Greengate)
1 Halm krans. ( supermarked, blomsterbutikken)
1 hjerte ( Greengate)
2 klokker ( panduro)

Den er noget af det nemmeste og lave og frisk så flot op :-)









20 kommentarer:

  1. Den ser fin ud som den hænger der og pynter - God ide :-) Igen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Gitte, ja! Den blev slet ik´ så ringe og dejlig nem at lave :-)

      Så passer den også til Greengate´s smukke farver ...

      Ha´en dejlig aften

      Knus Susi

      Slet
  2. Hej Susi. Så sjovt at du lige har lavet sådan en krans, for gæt hvad der ligger på mit syværelse... Jeps, en krans efter samme ide, jeg har ny tænkt mig at bruge den til kalenderlyset. Så vil jeg lægge kransen på et fad, lys, kugler, gran og andre fine sager ind i hullet, tror det bliver fint, akkurat som din skønne krans. Forsat god søndag ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Smiler...Ja! Det var faktisk også det min skulle have vært brugt til, men syntes den blev for stor, så jeg må igang med en mindre...

      Glæder mig til at se din:-)

      Has´en dejlig aften

      Knus Susi

      Slet
  3. Kære Susi, den er bare rigtig fin. Ja nogle ideer kommer bare springende til en når man mindst venter det. Hyggelig og flot ser den ud.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Lis

      Det hjælper at kigge lidt i nogle blade, så kommer der nogle ideer, nogen gange bygger man lidt videre på dem...

      Tak for din hilsen.

      Ha´en dejlig aften

      Knus Susi

      Slet
  4. Svar
    1. Tak skal du have, lidt bånde og en halmkrans, så er den hjemme.

      Knus Susi

      Slet
  5. Rigtig sød krans.
    Og så hyggelig en julestemning du har skabt her på bloggen.
    Rigtig god aften til dig søde
    Knus Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Anette

      Du kan jo snart lave en med lakridskonfekt, så mange som du har hæklet...

      Ha´en dejlig aften

      Knus Susi

      Slet
  6. Hej Susi, simpelthen så sød en ide, tankerne flyver tilbage til "malkekransene" som vi lavede i 80èrne ,de var lavet om en krans hvor man syede båndet på og efterlod en lille kant i toppen,, ( kan du huske dem??) krammer fra Merete

    SvarSlet
  7. Så fint !

    Sikke en masse søde ideer du får hele tiden! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, håber du kan bruge ideen...

      Knus Susi

      Slet
  8. Det er dejligt, når der kommer en god ide til en :o)

    Din krans ser smuk ud og passer så fint til det andet du har.

    knus fra Vibeke

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vibeke

      Ja! Den er nem at gå til, så den er for alle.

      Den passer nemlig perfekt til alt det andet.

      Ha´en dejlig dag

      Knus Susi

      Slet
  9. Hvor er den fin og rigtig god idé. Tror faktisk jeg har en krans et eller andet sted (må lige i gemmerne) jeg ikke bruger - så er det bare at gå igang :-)

    Glæder mig til vi snart ses.

    Knus Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må ud og finde kransen, den kan du sagtens nå at lave, inden du drager mod Farsø.

      Glæder mig til at se dig søde.

      Knus Susi

      Slet
  10. sød ide :-) lidt lige som de gamle malkekranse....

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.