mandag den 6. august 2012

Salt Til Maden.

Jeg ved ikke om i går op i hvilken salt i bruger til jeres mad, men jeg kan godt lide, det er en ordentlig salt, når jeg endelig skal bruge den.

Nogen siger der ikke er forskel på salt, men det mener jeg nu der er.

Syntes helt klart jeg kan smage forskel i både mit bagværk og mit mad, når jeg f.eks skifter den alm. grove salt ud med flagesalten.

Sidst jeg var en tur i Metro fandt jeg to forskellige salte fra Falksalt.se
Jeg faldt måske også lidt for den fine indpakningen, men selvfølgelig også for indholdet.

På deres hjemmeside kan i se deres store udvalg af lækre salte, problemet er bare at det næsten ikke er til at finde i de danske butikker.

I kan se lidt lækre opskrifter Her!!


Hvilken salt bruger i ? Har i et bestemt mærke, som i syntes er super godt?











9 kommentarer:

  1. Min svigerfar er lærer på den frie lærerhøjskole på Fyn, og underviser i bl.a. geografi, og hvert år skal hans klasse til ekskursion til Læsø, og der køber han salt til hele familien.

    Et hurtigt tjek ude i køkkenet kan jeg se, at der er 4 forskellige slags salt. Så jo, der er forskel på dem.

    SvarSlet
  2. Jeg er en af dem som elsker salt, og måske nok bruger for meget salt på min mad...
    Min favorit salt er HAVsalt.

    Lækre opskrifter kan man ikke få nok af, så tak for dem.

    SvarSlet
  3. Amindelig dansk salt er ærligt talt en kedelig affære. Så er der Læssø salt og flagesalt; men de er jo lidt dyre til daglig brug. Imidlertid fandt jeg ud af for nylig, at man kan få Bretagne havsalt, som er rigtig godt og drøjt, i vore helsekostforretninger.
    Desuden har jeg stående Virgin Pink Himalyan Salt; Det salter ikke så meget - måske fordi min pakke har været en tur rundt om hele jorden? Mit barnebarn så det nemlig i en butik i USA og syntes, at det skulle sendes til Mormor.
    Og nu vi talr om basisvarer: Min datter fik mig for nylig overtalt til at købe noget organisk, koldpresset kokosolie, fordi det skal være så sundt. Men det smager også forrygende godt fx til at stege på panden i, og man kan købe det via Nettet også til en rimelig pris.. Hagen for mit vedkommende er bare, at jeg er allergisk over for kokos; men derfor kan jeg jo godt give tippet videre....
    Velbekomme
    Jytte
    www.danishknitdesign.com

    SvarSlet
  4. Jeg har fundet Falksalt i Bilka, her har jeg med ramsløg tror jeg det er...
    Så har jeg flage salt fra maldon, så har jeg flagesalt fra Mariager saltsyderi det er jo også i flager.
    Jeg elsker også at lave min egen krydderurte salt, med fx krydderurter fra haven..Så ja her er bestemt også forskellige slags salte.
    Klem fra Tine

    SvarSlet
  5. Jeg syntes da også at der er forskel på salte. Herhjemme har vi forskellige salte som vi har købt med hjem fra spanien - smager skønt -

    SvarSlet
  6. Kan godt lide at have forskellige salte. Til en del madlavning bruger jeg bare almindelig salt - fint eller groft. Men jeg har også altid Meldonsalt og sommetider også Læsøsalt, som jeg bruger ovenpå brød og flütes, salater, kryddersmør og grillmad m.m. Sommetider køber jeg også salt i udlandet, hvis det har en flot indpakning. Vil da også prøve det Falksalt, når jeg støder på det! Knus Anne
    PS. Lækre ting du igen har fundet på loppemarked ;0)

    SvarSlet
  7. ELSKER LÆSØSALT. Bruger det i alt. Min pose indeholder 2,5 kg. Det smager fantastisk.
    knus

    SvarSlet
  8. Du lager så lekre bilder!! :))

    SvarSlet
  9. Tak Piger

    Tak for jeres søde kommentarer, dejligt at høre at det ikke kun er mig der syntes, at der stor forskel på salt til madlavning.

    Hvis det stod til mig hvade jeg skabet fyldt af forskellige salte ,men jeg skal jo også nå at bruge dem.

    Knus Susi

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.