torsdag den 23. februar 2012

Blad holder fra Ikea med nyt look.

Forleden dag var vi lige en smut i Ikea i Aalborg og her fandt jeg denne Kvissle avisholder, som jeg lige kunne se for mig i et nyt look.
Så igår gik jeg igang med tapet og lim.
Det tapet jeg har sat på er fra Pip.

Serien indeholder også nogle fine bladskriftholdere, som også nemt kan få et nyt look, så de passer ind i ens hjem, kunne sagtens bruge et par stykker eller fire til alle mine kataloger.
Der var også en Brevkurv, der kunne blive fin, hvis man har plads til sådan en.
I kan se hele serien Her! som er designet af Eva Lilja Löwenhielm

Nå! men nu til fremgang måden.

Du finder lige det tapet, som du ønsker der skal på, en limstift ,en hobbykniv , blank eller mat decoupagelak samt et skæreunderlag ( brugte et plastik skærebræt )

1) Først tørre du holderne rigtig godt af for støv.

2) Så tager du og klipper et stykke tapet ud, der er lidt større end holderen.

3) Smører holderen på fronten og begge sider til kanten godt ind med limstiften,
    den der skal sidde nederst får også lim og tapet i bunden.

4) Så sætter du papiret på og gnider det rigtig godt på plads, så der ikke er nogen buler.

5) Lad holderne tørre rigtig godt. ( et par timer, så er du sikker på de er helt tørre)

6) Skær så det overskydende tapet langs kanterne, så du får en pæn afslutning.

7) Så skal tapetet bare have to gange decoupage lak og så er holderne klar til at blive samlet.
    ( jeg fortyndede mit lak med lidt vand, og smurte det på med en fugtig køkkensvamp)

Vupti så har holderen fået et helt andet look.
Håber i kan bruge ideen, skal selv bruge den på mit krea rum, til alt mit papir, når rummet står klar.
( hvis jeg får plads, tror jeg, at jeg må eje en mere til alt mit papir)

Kunne også være en sød ide til børneværelset til alle deres tegninger.
Det gode ved den er, at den er i jern og derfor kan man sætte magneter på, som jeg viser på det ene billede.





Her har jeg sat fine magneter på fra Greengate



Sådan så den ud inden jeg gik igang.









24 kommentarer:

  1. Herlig! Blir så glad av alle de skjønne pastellene dine;-)

    Fin dag til fine deg!!

    -Therese

    SvarSlet
  2. så sød, så sød. Sikke alle de muligheder man har, hvis man tænker efter. Måske min mindste skal have sådan én med retro stoffer på til værelset til nogle af hendes små bøger. Knus

    SvarSlet
  3. Hej Susi

    Du er bare genial, hvor får du alle de gode ideer fra.
    Din hjerne må da aldrig stå stille, når det handler om indretning:-))

    Knus Cecilie

    SvarSlet
  4. Så fin den ble!
    Har en plan å prøve noe av det samme på en liten tre reol jeg har med skuffer!
    Ha en flott dag!
    Klem Nina

    SvarSlet
  5. Den er blevet rigtig smuk. Flot lavet Susi.

    Kh. Lis

    P.s. du har koder på din blog igen ?

    SvarSlet
  6. Hej Piger

    Tak for alle de søde kommentarer.

    Lis-

    Jeg har prøvet at fjerne den, men så laver bloggen en masse underlige ting og vil ingenting.
    Så jeg bliver nødt til at beholde den desværre.

    Knus Susi

    SvarSlet
  7. Så nydelig den ble!
    Herlige farger til å bli glad av :)
    Klem Anette

    SvarSlet
  8. gal den er blevet super flot Susi

    jeg har også få lavet lidt idag men det er at ryde min mand skur op holda op der blev pænt der ude :O)

    Kuns og dejlig dag til dig susi

    Sisse

    SvarSlet
  9. Super godt - ser ud til at have været lidt af et arbejde - men resultatet taler for sig - den bliver du glad ved.

    Prøv også lige at se min: http://designlacamara.blogspot.com/2012/02/working-woman-favoritholder-til.html

    SvarSlet
  10. Hej Sisse

    Tak skal du have.
    Syntes også selv den blev fin, havde ellers købt noget prikket lyserødt gave papir der skulle på, med det blev for tyndt.
    Så jeg fandt lidt tapet rester i gemmeren.

    Hej Mille

    Tak Mille! det er faktisk rigtig nemt at lave den.
    Har lige været forbi og set din, den er også rigtig fed.

    Ha´en dejlig dag
    Knus Susi

    SvarSlet
  11. hvor blev den altså pludselig bare enorm flot.. de farver er perfekte sammen:0) Super flot:0)
    KH Iben

    SvarSlet
  12. Fantastisk som du kan forvandle en relativ kedelig ting til noget smukt og unikt :)

    SvarSlet
  13. Heisann!
    Så koselig at du fant veien til min blogg og vil følge meg videre:)
    Hos deg var det herlig og fargerikt!
    Gleder meg til å se mer.
    Ha en fin kveld!
    Klem

    SvarSlet
  14. Du er s.. da for vild - utroligt at du kan finde på at friske alle ting op på sådan en dejlig måde. Fedt :)

    SvarSlet
  15. Hvor er den blevet "fed" Hvis du bliver træt af den, kan jeg godt finde plads til den i kolonihaven :-)))
    God aften til dig og dine
    Knus Anette

    Åhhh, nej, nu skal jeg bevise,at jeg ikke er en robot, mon jeg kan består???

    SvarSlet
  16. endnu en super ide fra dig ♥

    SvarSlet
  17. Ååå så pent<3 Blir glad av fargene og sammensetningen:) du kommer til å bli besøkt mye igjen:)

    SvarSlet
  18. Hej Iben

    Ja! den blev faktisk flot med forskellige farver, det var meningen den skulle have været med ens papir.

    Hej Heart Design

    Tak for de søde ord:-)

    Hej Mirjam

    Det er en fin blog du har og glæder mig til at fælge dig også:-)

    Hej Gitte.

    Er glad for du kan lide den:-)

    Hej Anette

    Den ville være så flot i dit kolonihavehus, så du må igang.
    Den er nem at gå til.

    Hej Pernilla

    Tak skal du have:-)

    Hej Merete

    Tak søde, den kan du nemt lave.

    Ha´en dejlig weekend

    Knus Susi

    SvarSlet
  19. Tolle Idee!!
    Liebe Grüße aus Deutschland,
    Veridiana

    SvarSlet
  20. Sikke et flot stykke arbejde...og en super ide som mange kan bruge...knus ;-)

    SvarSlet
  21. Er blevet anbefalet din blog - og med rette, hvor laver du bare mange fine ting inkl denne!! :-D

    Jeg går selv og grubler over hvordan jeg kan lave en magnetisk opslagstavle. Ikea har jo nogen, men mon man kan tapesere dem?! Men det jo lidt a la bladholderen her tænker jeg, altså en meget glat overflade.

    Men du har ikke gjort noget specielt, slebet el.lign inden du satte tapet på? (Det går jo nok ikke med glas)

    Mvh
    Christina

    SvarSlet
  22. Hej Christina

    Tak fordi du kiggede forbi, det er så hyggeligt med nye læsere.

    Jeg har ikke gjort andet end at smør den godt ind i lim og sat atpet fast, det kan sagtens lade sig gør på en magnet tavle og en glas tavle på samme måde.

    Du må gerne sende mig et billede af den, hvis du går igang.

    Det kunne være så hyggeligt.

    Ha´en dejlig aften

    Knus Susi

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.