tirsdag den 20. juli 2010

Min Veninde´s Hortensiaer..

Jeg blir nødt til at vise jer min veninde´s hortensiaer, det er bare de flotteste, jeg nogensinde har set.
Jeg forstår ikke, hvordan hun får dem så flotte og hvordan hun kan få den flotte lyserøde farve.
Jeg købte selv for 3 år siden 6 stk i sarte lyserøde.
De står i samme bed og nogen af dem blir pink og nogen blir blå.
Det er bare så træls, vil så gerne ha´dem lyserøde...
Min veninde Birgit har sat hendes i ugødet spagnum, også beskærer hun dem med hård hånd, nogen gange to gange om året. og giver dem engang rodendendon gødning engang i foråret,
og ellers giver hun dem lidt substral i løbet af sommeren.
Så til næste forår må jeg prøve, at gøre det samme og se om de skifter farver.



7 kommentarer:

  1. WAUW sikke et syn :oD

    Ja jeg var i Hundested i søndags.. Vi tager gerne på 1-dags-udflugt i weekenden, det 'lugter' lidt a ferie ...

    Kh
    Loppe

    SvarSlet
  2. Ej, hvor hyggeligt.
    Det er da en god ide...
    Savner bare stranden allerede, heroppe er vandet ikke så lækkert, så jeg bader kun, når jeg er hjemme i Hundested.

    Knus Susi

    SvarSlet
  3. Hej
    Det er nogle fantastiske flotte hortensiaer din veninde har. Hvem der bare kunne dyrke på denne måde.
    Hilsen Marianne

    SvarSlet
  4. Wow for noen fantastiske hortensiaer! Og så store de var! Flink venninne du har, lykke til med dine :)
    Klem fra Monica

    SvarSlet
  5. Det var dog imponerende ;-) tror aldrig jeg har set så flotte hortensiaer før ;-) jeg kan aldrig få mine til at gro, men måske jeg skal prøve din venindes gode råd ;-)

    SvarSlet
  6. Hej Susi,
    Ved du tilfældigvis hvad disse hortensia hedder? Prøv at se mit indlæg i dag: baghavelaagen.blogspot.com

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.