søndag den 5. oktober 2014

Gammelt skab i nyt look ....

I sommer fandt jeg dette fine skab til bare 100 kr i en gruppe på Facebook.

Det stod længe i skuret, indtil det pludselig slog mig, at det måske kunne passe under vores trappe til første salen og sørme om ikke det var perfekt, så nu er det taget i brug til alt vores fodtøj...

Min kære husbond har hjulpet mig og har for første gang prøvet og male med Annie Sloan´s Chalk Paint og skulle hilse og sige, at han syntes rigtig godt om det, han roste det nærmest, men nævnte også lige, at jeg ikke skulle udnytte, at han syntes det var nemt ;-))

( Han er nu altid så sød, når mit helbred svigter, hjælper han så godt han kan.)

Han afsluttede med at slibe, så der kom naturligt slid og så har det fået 2 gange Junkers Ultra mat lak.

Inde i skabet malede han dog med en fin rulle og med en alm. maling Dyrup maling til træ, det gik lidt hurtigere...

Jeg har selv lavet skiltet, ved at kopiere skriften fra computeren og overfører det på skiltet og malet det op med en lille pensel, syntes det blev okay :-))

Beslagene er malet med en mørkerød emaljemaling, samt den lille skrue i porcelæns knoppen, det gav lidt andet, end bare en krom skrue.

Håber i syntes om det, jeg er selv helt vild med det og har takket min kære husbond mange gange...

Annie Sloan Chalk Paintén  har jeg købt her hos www.flot-skrot.dk













Sådan så det ud, da jeg købte det for 100 kr...



14 kommentarer:

  1. Wauuu sikken en lækker bisken
    Rigtig flot Susi og igen en dejlig mand du har
    Har du sømmet ham fast til væggen så han ikke løber nogen vegne hi hi fnis fnis
    Knus majse

    SvarSlet
  2. Hvor er det skab blevet fint ♥
    Dejligt for dig, at du har din dejlige husbond, og at du altid husker at rose ham :o)

    Knus fra Vibeke

    SvarSlet
  3. Jamen kan jo kun rose jer begge endnu engang 👍 I er simpelhen fantastiske, sagt det før " I burde have et indretnings program med tips & ideer" 😃😉

    SvarSlet
  4. Så smukt Susi <3
    Dejlig mand du har ;-)
    Du får noget fantastisk ud af al ting :-) Tillykke med de søde skab <3

    SvarSlet
  5. so so wonderful !!

    SvarSlet
  6. Hvor er det blevet fint ☺
    Jeg er også igang med et lille maleprojekt- et lille skab. Jeg eksperimentere også med kalkmaling, men det er Vintage Paint fra Jeanne d'Arc Living- det forhandler jeg nemlig i butikken ; 0).. dejligt at give tingene nyt liv.
    God søndag

    SvarSlet
  7. Iiiihhh du forstår da også bare at finde sagerne og så få dem til at ligne en million :) Super skønt skab. Knus Anne

    SvarSlet
  8. Dejligt med en sød mand der kan hjælpe, sådan en har jeg også.
    Det lille skab er blevet rigtigt fint :-)

    SvarSlet
  9. Wauw sikke en smuk forvandling af skabet❤️
    Mange små fine detaljer. Er vild med den med den røde skrue 😊

    SvarSlet
  10. Hold da op hvor er det blevet smukt <3
    Det er så fint med den røde farve på beslagene og denne lille skrue.
    God dag søde.
    Knus Birgitte

    SvarSlet
  11. Hej Susi
    Det er godt nok blevet flot og hvor er du heldig med så god en mand, der gerne vil hjælpe dig. Min mand er også dygtig og hjælpsom, men han har bare for lidt tid til at hjælpe mig så meget som jeg gerne vil have

    SvarSlet
  12. Vil bare sige tusind mange tak for alle jeres søde hilsner, Kenneth har også læst med og voksede lige et par centimeter med alt den ros ❤️ Så jeg håber det giver ham blod på tanden til endnu et projekt ( smiler).

    Knus fra Mig og Kenneth

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.