lørdag den 20. april 2013

Ny Havebog!!

Igår var vi i Viborg for at hente mine nye briller, så vi måtte også lige en tur i  gågaden.

Her var jeg så heldig og finde en bog, som jeg har søgt længe, men som har været udsolgt, der hvor jeg har kigget og jeg fik den til ren forærings pris 99 kr i Bog og Ide.

Bogen hedder "Indret Ude" og er skrevet af de to søstre Birgitta Wolfgang Drejer og Julia Mincarelli udgivet i 2009...

Den er super flot og fyldt med skønne billeder af smukke haver, samt en masse lækre opskrifter.

Der er masser af gode ideer omkring planter til haven og råd omkring hvordan man passer de forskellige planter og så er det gode råd, hvis man går rundt og drømmer om høns i haven...

I bogen besøger vi bla. Kirsten Thorsted, som har lige den have,  jeg drømmer om med smukke gamle ting og små hyggekroge.

Kirsten Thorsted´s hus er ofte brugt i Greengate´s smukke kataloger, så jeg kunne helt sikkert også flytte lige ind i hendes skønne hus..

I kan se lidt om Kirsten Thorsted og hendes have fra Bogen "Indret Ude" her!

Hvis i klikker her! kan i se mange af Birgitta Wolfgang Drejer´s smukke billeder fra nogle af hendes skønne bøger.

Jeg har lige fra vi flyttede ind i vores gamle hus fra 1926 ønsket mig en tæt bevokset have med en masse små hyggerum, men jeg er altså ikke så god til det med blomster og haver, så den er lidt bar og kedelig som den står idag.

Vi har dog fået sat nogen frugttræer og dem nyder vi fuldt ud, men mangler en urtehave og et hyggeligt lille hus i haven, så det må blive det næste, når vi er helt færdige indenfor....

Hvad med jer, har i en drømme have?? Så må i meget gerne vedlægge et link, så mine læsere kan få lidt ideer...











6 kommentarer:

  1. Tak for tippet med den nye havebog :-)

    SvarSlet
  2. Har haft bogen et års tid - skiller mig aldrig af med den :)
    Ha en dejlig weekend. Forhåbentlig skinner solen også hos jer.
    Knus

    SvarSlet
  3. Jeg har haft bogen i nogle år, og giver dig helt ret i, at det er en ganske vidunderlig bog. Billederne er meget stemningsfulde og emmer af afslappet nostalgi.

    SvarSlet
  4. Sikke en dejlig bog og smukke billeder. Den må komme på min ønskeseddel.

    Tillykke med den søde <3 og fortsat god week-end.
    stort knus
    Birgitte

    SvarSlet
  5. Kære Susi,

    was für ein Zufall... den bog har jeg bestillt i sidste uge og det skal kommes til mig i morgen. Jeg tror, det er en meget god bog og du ønskes god læselyst.

    Kærlig hilsen

    Amalie

    SvarSlet
  6. Den bog har jeg luret på, men var i tvivl om den var go´- så derfor har jeg endnu ikke købt den. Billederne ser flotte ud og jeg kan godt lige Birgitte Wolfgangs bøger, har både "Sommerhusliv hele året" og "Nordlys", så måske skal jeg også have den der hjem til samlingen. Fortsat dejlig søndag, søde Susi. Knus Anne

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.