onsdag den 26. september 2012

Pink Skrub til hænderne!

Fandt ideen og opskriften på Pinterest i sidste uge og har siden tænkt, at den skulle afprøves.

I kan se Her! hvor jeg har lånt ideen.

Gik igang hertil morgen med at lave det og kan varmt anbefale ideen både til en selv, men også som en sød lille værtindegave sammen med en lækker håndcreme...

Den er så simpel at lave, så her kan alle være med selv de kære små kan lave en lille hilsen til Mor eller Far

Jeg har brugt!

1 kg sukker og Vel opvaskemiddel, for at få den fine lyserøde farve, men man kan jo lave den i alle farver. ( Vil lige tilføje at jeg fik et stort glas fyldt til randen udover disse seks små glas, så står den klar under håndvasken, så man husker at bruge den)..

Blå til Far og lyserød til Mor:-))

Man tager 3/4 dele sukker og hælder opvaskemiddel i til man har en tyk grød, rør den rigtig godt med en stor ske, så sukkeret og sulfoen er godt blandet.

Så hælder man det bare på nogen fine glas.

Dem jeg har brugt er nogen jeg havde i gemmeren, så er de pyntet med et fint Greengate kort. man der er jo masser af måder at pynte dem på.









11 kommentarer:

  1. Hvor er det en god idé - og enkel. Genial gave til min mors julekalender og skal da helt sikkert også selv ha et par stykker stående.

    Tak for tippet.
    Ha en dejlig aften - må regnen snart stoppe!

    SvarSlet
  2. Tak for DIY. Tror du der kan bruges salt istedet for sukker ?

    SvarSlet
  3. Bliver hænderne ikke tørre af, at det er opvaskemiddel? - De er rigtig fine Susi :0)

    SvarSlet
  4. Det ser rigtig fint ud - god ide ;0)
    KH.

    SvarSlet
  5. Hej Lise

    Ja! Det kan næsten ikke være nemmere.

    Her har det også regnet det meste af dagen, et rigtig trist vejr.

    Hej Elisa

    Nej! Jeg tror ikke jeg ville bruge salt på hænderne, men jeg bruger næsten altid en blanding af salt og sulfo til fodbad, det er rigtig effektivt...

    Hej Riks

    Det ikke så galt og jeg smøre mine hænder godt ind i håndcreme bagefter.
    Syntes bare blandingen giver hænderne en helt silkeblød fornemmelse.

    Hej Gårdejerinde

    Ja! Den er nem og effektiv.

    Tak for jeres søde kommentarer

    Ha´en dejlig aften

    Knus Susi

    SvarSlet
  6. Det er en super god ide, måske Astrid, Carl-Emil og jeg skulle prøve at lave det!:)
    Tak for tippet:)
    ha en god aften.
    Knus Fra Mette

    SvarSlet
  7. Hei ... Så fine men står det seg lenge ? Jeg prøvde en blanding før og den begynnte å lukte rart ,tror den myglet ? Har du noen erfaring med det ? Nydelig blogg ... Så mange super fine innlegg :) klem Janne

    SvarSlet
  8. Åh...de var kule!!
    Du har så mange fine ideer du!:)
    Ha en fin kveld:)
    Klem:)

    SvarSlet
  9. Tak for den gode ide :-) Nem at gå til og tilmed meget dekorativ

    SvarSlet
  10. Skal bestemt prøve at lave noget idag,, det ser bare så flot ud!§!!
    Knus Tina

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.