torsdag den 20. september 2012

Lav dit eget Greengate Bambi stearinlys!!

Det kan laves på mange måder , den ene måde er den nemme, som jeg har lavet idag, nemlig med decoupage matlak.

Her tager man det yderste lag af servietter og sætter lige så forsigtigt på lyset, ved at duppe med en svamp.( jeg klipper en alm. svamp i fire stykker og gør den lige lidt fugtig.

Så dupper jeg limen på lyset og sætter servietten lige så forsigtig på.

Lader det tørre helt og dupper så engang lak mere på, så er det klar.

Men man kan også bruge Denne teknik, hvis man har et gammelt krøllejern,
eller Denne teknik, hvis i har en gammel teske, som i ikke skal bruge mere, ellers kan i helt sikker købe en i genbrugen:-)).

Det er bare om at komme igang, så i kan nå at sætte jeres præg på jeres egne lys inden Jul.

Servietten som jeg er brugt, er de små lommeletter fra Greengate´s nye Jule serie.

Det ville også være sødt, at klippe de små blomster og Bambien ud hver for sig og dekorere lyset på den måde...







9 kommentarer:

  1. Super flot Susi :)

    Hvordan brænder det ??
    Smelter det med
    eller "står" det tilbage ??

    Knus

    SvarSlet
  2. Hej Loppe

    Det brænder fint, det lys jeg har brugt er ren stearin, så det giver sådan en spindelvbæv mønster og ser rigtig fint ud.

    Ha´en dejlig aften

    Knus Susi

    SvarSlet
  3. Kjempeflott Susi!!:)Ja jeg har også laget forskjellige ting med disse serviettene...KJEMPESØTE!!Men lysene var jo en super ide!:)
    Ha en flott kveld:)
    God klem:)

    SvarSlet
  4. Så søte lys =) Det er så mange fine mønstere og farver i Greengate serien.

    SvarSlet
  5. Jeg har ikke andet at sige end: hvor er det bare SØDT. knus Heidi

    SvarSlet
  6. Jeg har ikke andet at sige end: hvor er det bare SØDT. knus Heidi

    SvarSlet
  7. Den er nuser den bambi :) Det er en rigtig god måde at få nye flotte lys på :)
    Rigtig god weekend Susi
    Knus fra mig

    SvarSlet
  8. Så fine de er ;)
    Det må jeg altså prøve en dag.
    Tak for inspiration og gode fif
    -rigtig god weekend
    kh. Hanne

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.