lørdag den 9. juni 2012

Lyserøde Marengs og andet lækkert!!!

Idag har jeg bare gået og hygget mig indendøre, det har nemlig regnet i Farsø det meste af dagen og minder mere om efterår end sommer.

Jeg har hygget mig med at bage marengs i muffinsforme både store og små.

Det blev også til et enkelt hjerte, ville have lavet flere af dem, men løb tør for æggehvider, så det må blive en anden dag.

Jeg fik også dyppet nogle af mine skumfiduser i chokolade og drysset dem med krymmel, det ser så hyggeligt ud og smager heller ikke værst.

En sød ide til børne fødseldagen:-)

Så nu får i lige lidt billeder af de lækre marengs, opskriften kan i se herunder, hvis i skulle blive fristet til at bage marengs til de kære små...

Marengs.

3 Pasteuriserede æggehvider
2 dl flormelis
½ tsk eddike

Fremgangsmåde!

Pisk æggehvider til de er stive, kom derefter flormelis i lidt efter lidt sammen med en ½ tsk eddike.
Pisk til det er godt stift, gerne ca 15 min.
Kom marengsmassen i en sprøjtpose og sprøjt marengskys på en bageplade beklædt med bagepapir eller brug 2 skeer...

Bages i ovnen på 100 grader i mindst en time.

Hvis i som jeg vælger at bage dem i muffinsforme, skal de have ½-1 time ekstra...

















18 kommentarer:

  1. WAUW,WAUW, dine billeder er vildt flotte. Hvor ser det sødt ud med de små flasker, se nu fik jeg behov for små flasker. Og jeg har lige smidt en lille flødeflaske ud, fordi jeg ikke vidste hvad jeg skulle bruge den til. Skønne marengs du har lavet. Måske jeg skulle prøve igen, men de bliver altid seje indeni når jeg laver dem, og det gider vi ikke spise.

    Kan du ha en fantastisk aften.
    Knus Anette

    SvarSlet
  2. Hej Anette

    Tak skal du have.-)

    De bliver ikke seje, men dejlig sprøde.
    Du skal bare huske, de skal have længere tid, hvis du vælger at bage dem i muffinsformene.

    Flaskerne er de små jeg købte i Metro med ice tea i, så har Kenneth lige sprøjtmalet lågene lyserøde, nu han var igang med spraydåsen.

    De er blevet så søde:-)

    Ha´en dejlig aften

    Knus Susi

    SvarSlet
  3. Susi - your meringues are so pretty!

    SvarSlet
  4. Nydelige bilder:)
    Herlige flotte deilige kaker ♥

    SvarSlet
  5. Sikken god idé at bage marengs i muffinsforme. Rigtig tøsesødt:-)
    Håber solen titter frem hos dig i morgen. Her i København har det været dejligt vejr hele formiddagen, men så blev det noget mere blæsende.
    Knus

    SvarSlet
  6. Beautiful!! I like these colours...
    Many greetings from Ann

    SvarSlet
  7. Hej Susi,

    hvor ser det lækkert ud, kan lige forestille mig det til en børnefødselsdag!!!

    Lækre skønne billeder!!! MUMS

    Knus Tina

    SvarSlet
  8. Tøse-kager ... hvor fine ♥
    ja der har ikke været vejr til meget andet ... hvor blir sommeren dog af ? ;0)

    SvarSlet
  9. Rigtig god idé at bage marengs i muffinsforme - igen skønne billeder ;0) Fortsat god weekend. Knus Anne

    SvarSlet
  10. Lekkert!!!
    Og digger flaskene:)

    Klem Anita

    SvarSlet
  11. Jamen nu har jeg også bagt 2 plader tøse marengs:-)
    Og de søde skumfiduser napper jeg også ideen med. Min store datter bliver student om 14 dage, og der er både studenterkørsel og studenter fest hvor jeg er sikker på,at begge dele vækker lykke.

    SvarSlet
  12. Kære susi,
    Wauw siger jeg bare... Total tøsefødselsdag....
    Må da lige gemme dit indlæg til milles fødselsdag :-)
    Super ideer....
    Klem knus og kram...
    tine

    SvarSlet
  13. Hej Tøser

    Hold da op! Det var noget i kunne bruge med de skønne farver.

    Jeg tror også jeg kunne bage marengs i pastelfarver hver dag, man bliver helt forelsket i de skønne farver..

    Håber i kan forkæle nogle små prinsesser med de fine marengs, for jeg er sikker på de vil elske dem.-)

    Tak for alle jeres søde kommentarer, det er så hyggeligt, når i giver jer tid til en lille hilsen:-))

    SvarSlet
  14. Øjjjiii... Man tager lige et besøg på din blog og så bliver man bombarderet med alt for lækre mumse billeder.. Det ser da flot vildt flot ud sammen det du har lavet, så skønne farver..
    Tror at jeg bliver nød til at gå på rov ude i vores slikskab, for jeg er da lige blevet for lækkersulten..
    Mums!!!

    Knus mig

    SvarSlet
  15. Mums hvor ser det lækkert ud alt det du har lavet Susi hvad farver du marengsen med ? rigtig skønne farver og dejlige billeder

    Knus Og skøn dag til dig susi

    Sisse

    SvarSlet
  16. Hej Tina

    Ja! man bliver lidt lækkersulten af de skønne farver:-)
    Er sikker på drengene ville syntes det var hyggeligt, hvis mor bagte marengs:-)

    Hej Sisse

    Jeg farver dem med pastafarve fra kop og kande..

    Også dejlig dag til jer to:-)

    Knus Susi

    SvarSlet
  17. Hej

    Vil høre om hvor du har købt de skønne pink og lyserøde muffinsforme? De høje med striber.

    SvarSlet
  18. Hej Mia

    De er købt i Netto engang for længe siden, men http://www.missetoile.dk/ laver nogle der ligner :-)

    Knus Susi

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.