mandag den 13. februar 2012

Tryl med dine urtepotter.

Igår var vi bare hjemme og hyggede hele dagen.
Så jeg gik igang med at male et par gamle urtepotter og underskåle, som jeg havde i gemmeren.
Jeg startede med at vaske dem godt af med skurecreme og rigeligt med vand.
Sluttede af med grundrens og lod dem tørre helt.
Så fik de vægmaling ( en farveprøve) smurt på med en fugtig svamp, som jeg kørte med hele vejen rundt på potten.
Da malingen havde dækket, som den skulle, tegnede jeg prikker med min hvide laktuds fra Panduro.
Til sidst fik potten og underskålen 2 gange vandbaseret lak.

Jeg fik også lige lavet et par søde små skilte til at sætte ned i mine krydderurter.
På den ene side pyntede jeg med sødt papir og på den anden side satte jeg tavle papir på, så jeg kan skrive hvilken krydderurter der er i potten.
Så nu kan foråret bare komme an, de skal nemlig pynte i vinduet ude på verandaen.
Er igang med at male en mere, den bliver lyseblå med prikker.

Håber i kan bruge ideen...

Ha´en dejlig dag derude:-)









Sådan så den ud inden den blev malet.

16 kommentarer:

  1. Hvor ser det dejligt forårsagtigt ud Susi, Tænk hvad man kan få ud af sådan et par kedelige brune potter :-) tror også jeg vil gøre noget ved mine har nogle stykker ude i haven.

    Knus Og dejlig dag til dig

    SvarSlet
  2. Hvor er de bare blevet fine :o)

    Utroligt hvad maling kan gøre.
    Er helt vild med dine skilte. Det må afprøves.

    Ha en dejlig mandag.
    Kh Lise

    SvarSlet
  3. Skøn ide, man har altid så mange potter der ikke passer ind længere, og de fejler jo intet... Tak for tippet og forsat god mandag:)

    SvarSlet
  4. SÅ kreativt, de ble skjønne!
    Mulig jeg "stjeler" denne ideen :-)
    Ha e flott dag!
    Klem Nina

    SvarSlet
  5. Sisse-

    Du må ud i dit skur og finde potterne frem.

    Lise-

    Ja! hvis man har lidt maling, kan man nemt trylle.
    Du må igang med at lave skilte, de er hurtigt lavet.

    Ditte-
    Ja! det er ikke potter man mangler, men ofte nogen der ikke passer ind.
    Har masser af hvide, men de er lidt kedelige.

    Nina-
    Dejligt du kan bruge ideen.

    Ha´en dejlig dag
    Knus Susi

    SvarSlet
  6. Du er bare så dyktig "sikke ide"
    Knus Karina

    SvarSlet
  7. Hvor er de fine. Det giver forår i stur og i sind. :-)
    Stort kram
    Birgitte

    SvarSlet
  8. ja jeg stemmer på dem du har lavet. De gl. visner helt sammenlignet med det forårs chok man får af at se på det kønne resultat og alt tilbehøret wauv, du er bare dygtig til det kreative. Så pyt med at du ikke laver strik og hækling.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  9. ..egentlig så lidt der skal - har en veninde der er ekspert i at shine krukker og potter op. Rigtig søde forårsbomber du har sat på.

    SvarSlet
  10. Karina-

    Håber du kan bruge den:-)

    Lis-

    Ja! jeg må jo finde på alt det andet, når ikke jeg kan hæklen og strikke.


    Merete-

    Tak for hilsnen

    Mille-

    Ja! der skal ikke så meget til.

    Ha´en dejlig aften

    Knus Susi

    SvarSlet
  11. de er godt nok fantastiske.. de skilte er jeg også vild med..:0)
    KH Iben

    SvarSlet
  12. Det er altså nogle fine ting, du laver. Og altid ækre billeder. NU sætter jeg dig altså på min blogroll. Knus

    SvarSlet
  13. Hvor er det blevet nogle super søde urtepotter. Ja det er utroligt hvad maling kan gøre, men prikken over i'et er da de hvide prikker.

    SvarSlet
  14. Er der noget du ikke kan "trylle" og få til at se godt ud? Søde er de i hvert fald blevet ;0) Knus Anne

    SvarSlet
  15. Iben-

    Tak skal du have.

    Heidi-

    Det er jeg glad for
    Jeg kan desværre ikke sætte nogen på min blogrulle lige i tiden, ved ikke hvad der er galt.
    Jeg kan desværre heller ikke kommentere hos jer der ikke har popup, det er meget sjældent det lykkes.
    Håbede det var fordi de roder med bloggen, men det har stået på et par måneder nu.
    Det er bare så træls.

    Mette Wad-

    Tak for din søde kommentar.

    Anne O-

    Tak for din søde kommentar, håber du kan bruge ideen.

    Knus Susi

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.