fredag den 6. januar 2012

Endnu Stjerne på Himlen.

Mandag d 1. Januar 2012 mistede vi endnu en dejlig sang stemme i Danmark.
Vores allesammen´s Anders Frandsen.
Bedst kendt for at have vundet det Danske Melodi Grand Prix i 1991 med sangen
" Lige der hvor hjertet slår"
Sangen blev skrevet af Michael Elo, som var en meget dygtig sangskriver og korsanger.
Husker ham, som var det igår, en meget høj flot krøllet ung mand.

Sangen er jeg sikker på, altid vil have en plads i mit hjerte og mange andres.
Kan huske jeg var lidt lun på Anders....smiler.. var vist ikke den eneste:-)
Mødte ham engang jeg var til koncert med Tina Turner i parken, han var bare så sød og charmerende.
Anders var også kendt, som designer i kan se mere Her!
Han blev bla. kendt for kærgården box´en og mange andre skønne design.

Tak for sangen Anders og Tak fordi du var her.
Det er alt for tidligt du skulle afsted.

Hils Bamse, Natasja, Philippa ( Sangerinde i Danser med drengene) ogTommy Seebach,
Og alle de andre store sangere, som vi har mistet.
Håber i finder sammen deroppe og laver jeres eget englekor...

Du må også gerne hilse min Far fra mig.
Måske i kan spille engang fodbold, det elskede han.
Savner ham så meget.
I år ville han være fyldt 70 år.
Håber han har det godt deroppe...



Her får i lige et dejligt minde med Anders Frandsen´s vinder melodi fra 1991
" Lige der hvor hjertet slår"




Syntes jeg jeg vil hylde dem alle med, en af mine yngling sange Fra Danser Med Drengene.
Som er skrevet til minde om deres sangerinde  Philippa, som desværre måtte herfra i en alt for ung alder d. 22 Marts 1994 hun blev kun 26 år.




                                                                               R.I.P           


Er der nogen i himlen?

(Klaus Kjellerup) - 1994
Det var meget imod din vilje
alligevel fik du ram på mig
det er værst at være den efterladte
når nogen rejser deres vej


Og selv om du er væk for altid
så vil jeg ikke græde mere
jeg vil lade som om du lever
og har det godt nok
der hvor du er


Er der nogen i himlen
der kan elske dig ?
ligeså meget som jeg gjorde
nogen der får dig til grine ligeså meget som jeg ?
Jeg håber bare du har det godt deroppe
og at de andre de kan se, hvor dejlig du er
håber bare, at du når det
alt det, du ikke nåede her


Har du fået dine vinger
sidder de nu godt nok ?
og kan du flyve rundt i luften
med de andre i din flok ?
Og jeg ved, at du er optaget
i det store englekor
og at du synger endnu smukkere
end vi har hørt her
på vores jord


Er der nogen i himlen
der kan elske dig ?
ligeså meget som jeg gjorde
nogen der får dig til grine ligeså meget som jeg ?
Jeg håber bare du har det godt deroppe
og at de andre de kan se, hvor dejlig du er
håber bare, at du når det
alt det, du ikke nåede her


Se de positive sider
du har ingen fjender mere
for bitterhed og nederlag
findes bare ikke dér
Tænk hvor ofte du blev ydmyget
af folk som ingenting forstod
du ville ha' at jeg sku' tilgive
og jeg prøver
at gøre det nu


Men er der nogen i himlen ....



                                   Alle sang tekster fra Danser med Drengene kan ses Her!
 





7 kommentarer:

  1. meget sød tanke Susi, mange tak for en lille minde "væg",hans død kom alt for tdlig knus Maj-Britt

    SvarSlet
  2. Hej Maj- Britt

    Det var så lidt.
    Ja! det var alt for tidligt.

    Ha´en dejlig dag.

    Knus Susi

    SvarSlet
  3. Sikken et fint og følsomt indlæg, Susi...! Jeg blev helt rørt! :-)

    Ja, det var synd med Anders Frandsen... Jeg mindes ham også med glæde - for noget positivt. Har aldrig mødt ham, men bliver altid glad, når jeg hører den smukke sang, "Lige dér hvor hjertet slår". ♥

    *KNUS* fra Lisbet

    SvarSlet
  4. Tak for den gode sang med Anders Frandsen.
    Den anden med Danser med drenge er også en af mine yndlingssange, men jeg bliver altid så rørt, når jeg hører den - så jeg springer lige over i dag..

    SvarSlet
  5. Hej Lisbeth

    Ja! det er rigtig synd, at han skulle så tidligt herfra.

    Hej Helena

    Det var så lidt, den gør en så glad.
    Sangen med Danser med Drengene spiller jeg gerne, når jeg rigtig savner min Far...
    Den hjælper mig til at huske på alle vores dejlige minder.

    Ha´en dejlig aften.

    Knus Susi

    SvarSlet
  6. Jeg blev selv meget berørt da jeg læste om Anders Frandsens død. Selvom jeg var en lille pige da han var på sit højeste med grand prix og på tv synes jeg også han var rigtig flot.. :) Kan kun give dig ret i at han skal hilse Phillipa og alle de andre.. Er sikker på de er nogen af de stjerner der lyser kraftigere på himlen.. Og som Rie synger: "og jeg ved at du er optaget i det store englekor, og du synger endnu smukker, end vi har hørt her på vores jord!"

    RIP Anders Frandsen

    SvarSlet
  7. Hej Frk.Fløe

    Ja! jeg var helt i chok da jeg hørte det.
    Det er en dejlig sang som Rie Synger så flot.

    Ha´en dejlig weekend
    Knus Susi

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.