lørdag den 17. december 2011

Hjemmelavet Vaniljesukker.

Her til morgen startede jeg med at finde alle mine brugte vaniljestænger frem, som jeg har gemt i et glas.
Hvergang jeg bruger vanilje stænger gemmer jeg skallen, som så ligger og tørre i en glas.
Når så jeg mangler vanijesukker, blender jeg dem sammen med sukker.
Man kan si det, hvis man syntes, men jeg gjorde det ikke denne gang, da det blev blendet helt fint.
Hvis ikke du har nået at tørre nogen vaniljestænger, kan du bare tørre dem i ovnen på 50 grader i ca 20 min.
Jeg bruger ca 4 vaniljestænger u. korn til 250 gr sukker.
Du kan også bruge hele vaniljestænger med korn,
så skal du bruge 4 styk´s  til 500 gr sukker.

Jeg laver gerne rigeligt af det, så har jeg altid en sød værtindegave.
Et gammelt glas og lidt pynt, så ligner det en million.





14 kommentarer:

  1. Sød og lækker idé. Og så smager det garanteret meget bedre end det vanille pulver ;o)) man køber. Jeg må huske at gemme vanillestænger. Rigtig dejlig weekend til dig :o)
    K.H Betina

    SvarSlet
  2. sød og fin ide ....
    Rigtig god week-end

    SvarSlet
  3. Betina-

    Det kan man slet ikke Samligne med det man køber.
    Det smager super godt.

    Ipsen-

    Tak i lige måde.

    Knus Susi

    SvarSlet
  4. Skøn ide! Nu vil jeg begynde at gemme vanillestænger.
    Forsat god weekend ;)

    SvarSlet
  5. Ååååå va finurligt av dej!!!Riktigt juligt blev det med!!!
    Ha en skön helg!!!!
    Kramar Lotta

    SvarSlet
  6. Hej ville have skrevet til dig i går, men så glemt jeg det :( er ved at blive lidt julestresset.
    Men nu er der en adventspakke på vej til dig :D sende den til dig i går så det kan være den allerede er i posten i dag ;)

    SvarSlet
  7. Hej Susi
    Rigtig sød og flot gaveidé! Den må prøves.
    Hav en dejlig weekend!
    Knus Rita

    SvarSlet
  8. Det er en rigtig fin ide, jeg laver det også selv, det er super lækkert til pandekager :)

    SvarSlet
  9. Godaften Tøser.

    Tak for de søde kommentarer.

    Ha´en dejlig aften.

    Chhan-

    Takker mange gange , den er kommet , de er bare rigtig søde.
    Viser dem en af dagene.



    Knus Susi

    Knus Susi

    SvarSlet
  10. Uha ja det er bare det bedste vanille sukker, du kan også fint bruge rør sukker...
    Jeg laver også altid rigeligt af det for ja det er fint at give væk som værtinde gave :-)
    Ha det dejligt, knus fra konfekteriet :-D
    Tine

    SvarSlet
  11. Det var smart. De vidste jeg ikke man kunne.

    SvarSlet
  12. Tak for den gode idé Susi, det ser rigtig fint ud som du har pyntet glasset :-) Knus

    SvarSlet
  13. super sød ide,,,,tak for opskrift :-)

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.