søndag den 20. marts 2011

Verdens Bedste Brownie´s.

Nu nærmer konfirmationen sig med hastige skridt.
Så igår sad jeg og fandt alle mine ynglings opskrifter frem.
Vi har snakket lidt frem og tilbage om desserten.
Om hvornår den skal serveres, når man skal have buffet.
Jeg syntes vi først skal have desserten sammen med kaffen, for man ikke skal være prop mæt, og glemme at nyde den.
Så desserten skal være økologisk vaniljeis fra Thise mejeri, den er super lækker og en masser lækkert frugt, samt hjemmebagt Brownies.
Opskriften på Brownies bliver min bedste opskrift fra Heiberg´s bog Børnedessertcirkus.
Den er super....
Opskriften får i her, så kan i selv bedømme den.

Verdens Bedste Brownie´s.

Der skal bruges:

350 g smør
350 g chokolade,finthakket
6 æg
500 g sukker
kornene fra ½ stang god vanilje
225 gr hvedemel
1 tsk havsalt
275 g hasselnødder, grofthakkede

Sådan gør du:

1) Varm ovnen op til 180 grader.
2) Put bagepapir i en "browniesform"
3) Smelt smør og chokolade i en kasserolle, kogepladen må ikke være for varm.
4) Pisk æg, sukker og vaniljekorn sammen i en røremaskine,og bland mel og salt i en skål.
5) Lad chokoladen køle lidt af på køkkenbordet, pisk så æggeblandingen ned i, så skal nødderne i, og til sidst vender du melet i.
6) Kom dejen i formen, og bag den i 30 min lige midt i ovnen.
Den skal være lind, gerne lidt klistret.







6 kommentarer:

  1. Mmm, brownies er bare det bedste. Jeg må lige ud i køkkenet...
    Klem og god søndag

    SvarSlet
  2. Elsker også brownies ;0) Det bliver en lækkert dessert til den konfirmation! Vi får maden til min datter Emilies konfirmation leveret udefra (Fra gourmetcaféen Mefisto i Århus) - desserten er også en kage med masser af frugt og så laver jeg noget hjemmelavet is til alle børnene. Knus Anne

    SvarSlet
  3. Lyder som en super dejlig dessert.Det fik vi også noget ligende til Natasjas,herv tog vi den også til kaffen,det var gæsterne rigtig glade for så kunne de lige slå mave:-)Kram Else

    SvarSlet
  4. Må helt sikkert prøve de brownies ;0). Iøvrigt en rigtig dejlig blog du har, som jeg melder mig, som fast læser på ;.)

    SvarSlet
  5. Uh....Den bog har jeg også. Vi har her i huset været store tilhængere af kanelsneglene. De er simpelthen for fantastiske og vanedannende. Måske det er marcipanen der gør det.... Må da lige få afprøvet de der brownies også.
    Tina.

    SvarSlet
  6. Ja! hans snegle er super lækre.
    Min unger elsker dem...

    Ha´en dejlig dag.

    Knus Fra Susi

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.