fredag den 22. oktober 2010

Lækker Guacamole.

I aften står menuen på Tortilla pandekager med kebab, kylling og tortillachips ovenpå.
Vi tager en lun Tortilla pandekage og smører en hjemmelavet chilliketchup på.
Derefter fylder vi pandekagen, med alt det grønt og kød vi kan lide.
Så kommer vi en hjemmelavet cremefraiche dressing på.
Slutter af med lune tortillachips, der har været i ovnen med cheddarost og jalapenos.
Som tager man en skefuld hjemmelavet Guacamole på sin tallerken, så man kan dyppe chipsene deri.
Det smager bare himmelsk...
I får lige opskrifterne på det forskellige.

Chillie ketchup.( Lånt af min lillebror).

2 store dåser tomatpure.
Et kvart glas chillieflager.
4 spsk god olie ( rasps eller oliven).
(Lav den gerne dagen før, så bliver det dejlig stærk)
Bruger den også til at dyppe steget kartoffelbådei , når vi skal have dem, som tilbehør til et lækkert stykke kød.

Cremefraiche dressing.

Et bæger 9% cremefraiche.
3-4 Hvidløg.
1 bundt purløg.

Guacamole ( Lånt fra Glæses grillbog).

2 modne advokado.
½ lime.
1-2 tomater.
1-2 fed hvidløg.
2 spsk santa Maria Chunky Salsa, mild
2 spsk kvark 1%
1 knivspids jalapeno´s.
½ tsk salt.

Skær advocadokødet fri, kom det i en skål og mos det straks med saften fra limefrugten ( brug en gaffel)
Skær tomaterne i små tern.( brug kun de faste tomater).
Tilsæt øvrige ingredienser og smag til.
Stil på køl til du skal servere chipsene.
Du kan sagtens gemme resten, hvis der bliver noget tilbage.
Det har jeg aldrig oplevet her hos os:0)



9 kommentarer:

  1. Hvor lyder og ser det bare lækkert ud...:-)
    Hvornår skal vi komme?....:-o)

    God weekend fra Lisbeth

    SvarSlet
  2. Sulten, nå!
    Ser ut som en grådig fin fredagskveld!

    SvarSlet
  3. Oj vad gott det låter. Har skrivit ut och skall prova detta. Ha en skön helg!
    Kram Pia

    SvarSlet
  4. Hei, så fin blogg du har. jeg oppdaget den i dag via en annen blogg. Jeg legger meg til som følger her, for her vil jeg lese mere. Kikk gjerne inn til meg også om du har lyst, legger du igjen en kommentar blir jeg hoppende glad. Hilsen Wilhelmines blogg i norge

    SvarSlet
  5. Hvor ser det lækkert ud, helt sommerligt, og det er tiltrængt sådan en kold oktober morgen.

    SvarSlet
  6. Hej Susi
    Tak for det fine betræk jeg købt af dig:-)
    Hvor ser det her da bare fantastisk lækkert ud. Tror da vist jeg skal lave sådan noget a la det her til lørdags hygge iaften.
    Tak for tippet:-)
    God weekend til dig og dine kære.
    Bedste hilsner fra Louise

    SvarSlet
  7. Hej Allesammen.

    Tak for jeres søde kommentarer.
    Kan garantere for det smager godt.
    Det er en af mine livretter.
    Og ungerne elsker det lige så meget.
    Ha´en dejlig weekend.
    Knus Susi

    SvarSlet
  8. Du er den 3 blog jeg er inde og læse med gode opskrifter, så nu sidder jeg igen med tænderne i vand!!

    Nå, men du skal alligevel have en dejlig weekend, min blog-ven!

    Helle

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.