onsdag den 6. januar 2010

Opskrift på dejligt og nemt brød....

Jeg har lige en opskrift på et dejligt og meget nemt brød, som passer til alt pålæg og ost.

Man kan, hvis man har lyst, udskifte Græskar kernerne med hasselnødder eller valnødder.
Det bliver det bestemt ikke ringere af.

Syntes selv det smager dejligt med gorgonzolaost eller brieost og så lidt akaciehonning m. nødder.

Rist lidt valnødder og hasselnødder på en tør pande.

Gnid dem derefter i et rent viskestykke indtil det meste af skallerne er gnedet af.
Skold et glas i kogene vand og hæld nødderne i og derefter akaicehonning til kanten.

Det er bare guf både til ost og pandekager.


 

Opskrift på Brød.
50 gr Gær.
9 dl. Lunkent vand.
4 tsk Salt.
4 Spsk Olie.
1½ spsk. Akaciehonning.
450 gr. Fuldkornshvedemel.
700 gr. Hvedemel.
3 dl. Solsikkekerner.
2 dl Græskarkerner.
1 dl. Hørfrø.

Rør gæren ud i vandet.
Tilsæt olien og akaciehonningen.
Bland de forskellige kerner med fuldkornsmelet og hvedemelet samt saltet.
Dejen er klistret og skal ikke æltes.
Hæves tildækket i 45 min.
Del dejen i 2 stykker.
Form dem i hænderne( er meget klistret)
Efterhæve i 10 min.
Bages ved 250 gr. varm ovn i 15 min.
Skrue varmen ned til 175 gr. i ca 25 min.

                                                                                              
                                                                                             
                                                                                                          

2 kommentarer:

  1. Uhm ..det må jeg prøve.. :o)
    God weekend
    Knus, Birgitte

    SvarSlet
  2. Det lyder rigtigt lækkert - tak for en spændende opskrift!

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi.

Ha´en fortsat dejlig dag ...

Knus Susi

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.